kostnadsfritt webbinarium
Tre vanliga misstag i LinkedIns annonsverktyg
Har du svårt att få bra resultat av företagets annonsering på LinkedIn? Många företag gör samma misstag som hindrar dem från att nå fler kunder eller kandidater när de annonserar på LinkedIn.
Total längd: ca 25 minuter.
Målgrupp: Marknadsansvariga och VD på B2B-bolag.
Anmälan: Ingen anmälan krävs, se webbinariet direkt här nedan.
I det här webbinariet går vi igenom:
• Tre vanliga misstag som får kampanjer att underprestera.
• Hur du strukturerar dina kampanjer för att ge dem bättre förutsättningar.
• Hur du försäkrar dig om att dina kampanjer visas för rätt målgrupper.
Huvudpunkter från webbinariet:
Inledning [00:00:03]
Strukturera dina kampanjer på rätt sätt [00:01:30]
Inaktivera utökad målgrupp [00:15:29]
Följ upp att kampanjerna visas för rätt personer [00:18:47]
Sammanfattning [00:24:38]
Webbinarium
med
Johan Åberg
Johan Åberg är grundare och VD på Nivide och har under åren hjälpt hundratals företag att förbättra sina digitala kampanjer.
Kontakta mig: johan.aberg@nivide.se
Ställ en fråga
Ställ dina frågor om annonsering på LinkedIn till Johan. Din fråga visas inte i webbinariet eller för andra deltagare.
Vanliga frågor om annonsering på LinkedIn
Om din inriktade målgrupp blir färre än 300 personer kan du testa följande:
- Sök på fler relaterade jobbtitlar för att bygga ut målgruppen till den kommer över spärren.
- Testa att istället rikta på Befattning + bransch istället för Jobbtitel + bransch. Om du exempelvis vill nå inköpare kan du välja Befattning ”Inköp” och kombinera med den bransch du vill nå.
Det beror helt och hållet på vad du vill uppnå med kampanjen.
Exempel:
Om du vill få så många som möjligt att genomföra ett mål på webbplatsen, välj Webbplatskonverteringar. Det kräver att konverteringar är implementerade i LinkedIns annonsverktyg.
Om du vill få så många som möjligt i målgruppen att titta på ett videoklipp, välj Videovisningar.
Snittet på LinkedIn är ca 0,5 % och vi rekommenderar att försöka få upp dina annonser till 2-3 % för att prestera optimalt.
Ja, vi kan hantera era kampanjer på LinkedIn så att du kan fokusera på andra arbetsuppgifter. Skriv till oss i formuläret här ovan så hör jag av mig inom kort. Hälsningar Johan
Relaterat innehåll
Hämta dokumentet Misstag som företag gör i LinkedIn Campaign Manager.