Ökad försäljning från prioriterade målgrupper för Bergshotellet

Bakgrund

Bergshotellet är vackert beläget i Järvsö och erbjuder det perfekta boendet för gäster som älskar att cykla MTB och åka skidor.

Med sitt läge i Järvsöbacken och närheten till både Järvsö Bike Park och Järvsö Bergscykel Park är hotellet ett självklart val för familjer, kompisgäng och affärsresenärer som söker mountainbike- och skidupplevelser.

Hotellet har 52 rum, 240 bäddar, fyra konferensrum och en restaurang med plats för 200 gäster, vilket gör det till ett attraktivt val för både semesterfirare och konferensdeltagare.

Hotellet sökte under våren 2024 en lösning för att öka sina bokningsförfrågningar och driva mer trafik till sin webbplats under högsäsongen för både skidåkning och mountainbiking.

Läs mer om Bergshotellet på www.bergshotellet.se

Lösning/genomförande

För att maximera Bergshotellets digitala närvaro genom Google Ads genomförde vi följande steg:

  • Sökordsanalys: Vi utförde en noggrann analys för att identifiera vilka sökord som var mest relevanta för Bergshotellets målgrupper, med fokus på söktermer relaterade till boende för gäster som uppskattar mountainbike och skidåkning.

  • SEO-analys: Vi genomförde en SEO-analys av Bergshotellets webbplats för att identifiera områden med förbättringspotential. Detta säkerställde att både webbplatsens innehåll och strukturen matchade de sökord och kampanjer vi utvecklade samt för att ge den bättre organisk synlighet.

  • Uppsättning av Google Ads-kampanjer: Vi skapade och lanserade konverteringsdrivande kampanjer i Google Ads, med fokus på att driva bokningsförfrågningar genom att rikta oss till potentiella gäster som söker boende för både mountainbike- och skidåkning i Järvsöområdet.
  • Kontinuerlig optimering: Efter kampanjlanseringen övervakade vi resultaten noggrant och genomförde kontinuerlig optimering för att förbättra lönsamheten.

Resultat

Under de fem första månaderna ökade antalet konverteringar med 37 % jämfört med föregående period.

Denna signifikanta ökning har gett Bergshotellet ett stort uppsving i bokningar, både från familjer och konferensgrupper som söker MTB-cykling och skidåkning i Järvsö.

Så säger kunden

”Genom en smart och riktad strategi har vi sett en tydlig ökning av våra bokningar. Nivide har arbetat strukturerat gällande Google Ads och dessutom gett oss väldigt bra rekommendationer för hur vi kan utveckla vår organiska synlighet i sökmotorerna. Jag upplever dem som lyhörda, professionella och enkla att arbeta med.” – Rikard Wildhuss, VD och ägare Bergshotellet

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer