Om uppdraget
Ramsvik Stugby & Camping är en populär semesteranläggning på västkusten som lockar tusentals gäster från Sverige, Norge och Danmark varje säsong.
Nivide har ett långvarigt samarbete med kunden där vi ansvarar för annonsering på Facebook, Instagram och Google.
Inför säsongen 2020 fanns ett ökat behov att nå personer intresserade av vandring för att möta den efterfrågan som uppstod till följd av pandemin.
Lösning
Vi gjorde en total översyn kring vilka möjligheter som fanns i sociala medier såväl som med hjälp av Google Ads att marknadsföra Ramsvik Stugby & Campings vandringspaket gentemot målgruppen.
Utifrån detta lades en strategi för att kombinera Google Ads och Facebook Ads för att maximera effekten av annonseringen.
Genom att kombinera sökintresse med retargeting-, intressebaserade- och look-a-like-målgrupper i sociala medier – och med löpande och regelbunden A/B-testning i samtliga kanaler – kunde vi snabbt öka försäljningen av kundens vandringspaket.
Resultat
Ramsvik Stugby & Camping ökad omsättningen på sina vandringspaket med 450 % under det första året och ytterligare 227 % under följande år.