Många av de kunder som vi träffar som inte är nöjda med sina kampanjer på LinkedIn upplever ofta en eller flera av följande saker:
– Låg klickfrekvens och få konverteringar.
– Oklarhet kring vad kampanjerna bidrar med i slutändan.
– Svårt att förstå om annonserna når rätt personer.
– Man har en känsla av att man troligtvis kan skapa ännu bättre kampanjer eftersom man inte använder annonsverktyget fullt ut.
– Man har svårt att utläsa resultatet eller saknar benchmarks.
– Man tar inte ut insikter som man har användning för i kommande kampanjer.
– Man är inte säker på vilka inställningar man ska välja (om man exempelvis ska aktivera ”Utökad målgrupp” eller inte).
I det här avsnittet berättar Johan mer om vad det här beror på och framförallt vad du behöver göra för att dina kampanjer på LinkedIn ska prestera så bra som möjligt.
Lyssna in avsnittet här eller sök på Digital kommunikation med Johan Åberg där du lyssnar på poddar.
Om du är marknadschef eller digitalt ansvarig och vill ha fler tips kring hur du kan förbättra företagets digitala närvaro så glöm inte att prenumerera.
Trevlig lyssning!
10 konkreta tips för bättre kampanjer på linkedin
I den här guiden bjuder vi med oss av tio tips som kommer att hjälpa dig att undvika vanliga misstag och skapa ännu bättre kampanjer med LinkedIn Campaign Manager.