Vanliga misstag i LinkedIn Campaign Manager – del 2

I det här klippet går Johan igenom funktionen segmentuppdelning i LinkedIn Campaign Manager. 

Genom att använda funktionen när du ställer in din målgrupp kan du förfina målgruppsinställningen och därigenom förbruka din marknadsbudget bättre.

Om du är VD eller marknadschef på ditt företag så behöver du säkerställa att er byrå eller den som arbetar med er annonsering använder den här funktionen. 

Risken är annars att ni inte använder er budget så effektivt som ni hade kunnat. 

Om du själv arbetar med annonsverktyget så kan du redan nu gå in och justera dina pågående kampanjer för att förfina målgrupperna. 

Lycka till!

Relaterade artiklar

vanliga misstag vid annonsering på facebook och instagram

Undvik de vanligaste misstagen när du annonserar på Meta.

Publicerat av:

Bild av Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg.

De vanligaste misstagen vid annonsering i Google och sociala medier

Hämta vårt kostnadsfria material som synliggör de vanligaste misstagen på Meta, LinkedIn och Google Ads.

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer