Vanliga misstag i LinkedIn Campaign Manager – del 2

I det här klippet går Johan igenom funktionen segmentuppdelning i LinkedIn Campaign Manager. 

Genom att använda funktionen när du ställer in din målgrupp kan du förfina målgruppsinställningen och därigenom förbruka din marknadsbudget bättre.

Om du är VD eller marknadschef på ditt företag så behöver du säkerställa att er byrå eller den som arbetar med er annonsering använder den här funktionen. 

Risken är annars att ni inte använder er budget så effektivt som ni hade kunnat. 

Om du själv arbetar med annonsverktyget så kan du redan nu gå in och justera dina pågående kampanjer för att förfina målgrupperna. 

Lycka till!

Relaterade artiklar

Publicerat av:

Bild av Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg. Skicka e-post

Om Nivide

Nivide är en digital byrå som hjälper dig som är marknadsansvarig inom B2B att förenkla och effektivisera er digitala annonsering. Vi erbjuder komplett hantering av er annonsering i Google och sociala medier så att du kan fokusera på dina prioriterade arbetsuppgifter. Boka samtal med oss

Prenumerera på nya artiklar

Avsändare är Nivide AB, Malmö. Genom att ange din e-postadress godkänner du att Nivide AB kan skicka e-postmeddelanden till dig, föra statistik av dina besök på nivide.se och marknadsföra relaterat innehåll till dig på andra webbplatser. Läs mer i vår sekretesspolicy.
Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer