Det räcker inte med att producera content - ni behöver få rätt personer att ta del av den
Många företag producerar content i form av e-böcker, whitepapers, broschyrer och webbinarium men har svårt att få rätt personer att interagera med innehållet.
Några vanliga utmaningar är exempelvis att:
Man lägger mycket tid på att producera content men har svårt att få målgruppen att ta del av materialet.
Man får inte så många anmälningar till webbinarium och evenemang som man önskar.
Man har svårt att utvärdera effekten av den content som man producerar.
Man har inte sökoptimerat innehållet och missar värdefull trafik från Google.
Man lägger mycket pengar på annonsering för materialet men har en hög kostnad per konvertering.
Stora insatser görs för att förbättra hållbarhetsarbetet men man lyckas inte kommunicera det till kunderna.
Man anpassar inte innehållet för att bearbeta kunderna beroende på var de befinner sig i köpresan.
Man är ensam marknadsansvarig och ska hinna med att både producera och marknadsföra content.
Vad kan det här få för konsekvenser?
Få fler kunder att interagera med er content
Genom att kartlägga hur hela processen ser ut och genom att optimera varje steg (Kanalval -> Trafik -> Landningssida ->Konvertering) så ökar ni sannolikheten att fler kommer att interagera med ert innehåll.
- Utvärdera befintligt nuläge – vilka kanaler används och hur presterar dessa? Finns det kanaler eller metoder som inte används som kan prestera bra resultat?
- Är annonsering i sociala medier och Google optimalt konfigurerad?
- Hur kan landningssidor optimeras?
- Kan andra kampanjmålsättningar eller format användas vid annonsering för att öka antalet nedladdningar eller anmälningar?
- Finns adekvat spårning på plats för att dra rätt slutsatser?
- Hur kommunicerar vi hållbarhetsfrågor såväl på vår webbplats som i annonser i Google och sociala medier? Hur kan kommunikationen kring vårt hållbarhetsarbete genomsyra våra digitala kanaler?
Boka ett kostnadsfritt samtal
Om du är intresserad av att veta mer kring hur vi kan hjälpa dig och vill att vi bokar in ett möte för att lära känna varandra bättre så fyll i formuläret till höger.
Det här får du när du gör en förfrågan:
- Kostnadsfritt samtal där vi gemensamt diskuterar ert nuläge och hur vi ser att er digitala närvaro kan utvecklas.
- Kostnadsfri analys av eventuell befintlig annonsering i Google och sociala medier.
- Rekommendation kring eventuell mätning och uppföljning.
- Kostnadsfri framtagande av förslag/offert för hur vi kan hjälpa er vidare.
- Du förbinder dig inte till någonting.