Google-annonsering

Läs mer om hur annonsering på Google fungerar och hur vi kan hjälpa ditt bolag att stärka varumärlet och nå fler potentiella kunder.

google annonsering

Hur fungerar annonsering på Google?

När ditt bolag annonserar på Google når ni företag i samma ögonblick som de söker efter era produkter och tjänster och betalar bara för klicken som sker till er webbplats.

Betala bara per klick

Google tar bara betalt för klick som sker på dina annonser.

Tydlig uppföljning

Med rätt konverteringsspårning får du en bra bild av vilka sökord som driver resultat för din verksamhet.

Nå utanför sökresultaten

Använd kampanjtyper som Performance Max eller display för att nå ut till fler personer.

Kombinera med SEO

Få större effekt av er investering genom att kombinera Google Ads med sökmotoroptimering.

Så här kan vi hjälpa dig

Vi erbjuder komplett professionell hantering av annonsering i Google Ads så att du kan fokusera på dina viktigaste arbetsuppgifter.

Strategi

Vi hjälper dig att ta fram en övergripande strategi för sökmarknadsföring som driver fler potentiella kunder.

Komplett uppstart

Vi hjälper dig med allt som krävs för att du ska komma igång eller för att säkerställa att befintligt annonskonto presterar optimalt.

Analys och optimering

Vi arbetar regelbundet för att förbättra resultatet av er annonsering - utan bindningstid.

Rapportering

Du får månatliga rapporter med vår personliga feedback och tillsammans utvecklar vi er sökmarknadsföring.

Vår syn på B2B-marknadsföring i digitala kanaler

B2B-företag har oftast långa köpresor, komplexa produkter och tjänster samt flera personer involverade i köpbesluten. 

Därför krävs det en genomarbetad strategi och en effektiv kombination av kanaler, verktyg och metoder för att driva kvalificerade leads och för att stärka sin position på marknaden på både kort- och lång sikt.

Den större delen av era potentiella kunder letar inte aktivt efter era produkter eller tjänster och därför behöver marknadsaktiviteterna anpassas utifrån detta genom att tillhandahålla relevant, intressant och användbart innehåll för kunderna genom de digitala kanalerna. 

Utifrån den här insikten behöver ni sedan skapa strategier och system för att förflytta era potentiella kunder genom köpresan.

Vi har över 10-års erfarenhet av att arbeta med B2B-företag inom olika branscher som exempelvis IT, teknik, industri och fastigheter och hjälper dig att säkerställa att ni har dessa strategier och system på plats för att göra skillnad för era kunder.

Varför ska du välja oss?

Vi har över 10-års erfarenhet av att hjälpa företag att nå fler kunder i de digitala kanalerna som exempelvis Google Ads.

Vår specialistkompetens finns främst inom de digitala annonsverktygen; Google Ads, LinkedIn Campaign Manager och Meta Ads Manager. Vi har under åren även utbildat en mängd olika sälj- och marknadsavdelningar i social selling.

Exempel på företag som vi har hjälpt under åren är bland annat Wihlborgs Fastigheter, Schneider Electric, Viskan, Econans, Atea, Skanska, Sydsvenska Handelskammaren, Veteranpoolen, Hemmakväll och många fler.

Vi har även hjälpt en mängd offentliga verksamheter som exempelvis Region Skåne, Västerås kommun, Växjö kommun, Lerums kommun och Höörs kommun.

Vi har erfarenhet av såväl lokala-, nationella- och globala kampanjer för B2B-företag.

få kostnadsfri analys

Boka ett samtal med oss så får du en kostnadsfri analys av era annonskonton.

“Vi är mycket nöjda med samarbetet hittills och har fått många konkreta åtgärdsförslag kring hur vi kan utveckla vår digitala annonsering, sökmotoroptimering och konverteringsspårning som vi nu successivt håller på att implementera."

Tips och inspiration

De vanligaste misstagen i google ads

Läs om de vanligaste misstagen som B2B-företag gör i Google Ads så att du kan undvika dem.

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer