LinkedIn Sales Navigator är LinkedIns Premium-funktionalitet som är avsedd för dig som arbetar med försäljning. I den här artikeln tipsar vi om några sätt att hitta potentiella kunder med verktyget.
Läs även: Så kan dina säljare använda LinkedIn Sales Navigator
När du har loggat in i Sales Navigator så möts du av den här bilden. Här har du omedelbart några möjligheter att snabbt identifiera potentiella kunder.
Suggested leads
Här visas statsuppdateringar från potentiella kunder som Sales Navigator föreslår utifrån vilka företag som du har valt att lägga till som s.k. ”Accounts”. Använd informationen för att interagera med inläggen eller för att använda informationen när du tar kontakt med din potentiella kund.
Lead Builder
Lead Builder är Sales Navigators motsvarighet till LinkedIns ”Avancerad personsökning”.
Här kan du skapa listor med potentiella kunder; exempelvis beslutsfattare inom en viss bransch och som är verksamma på en viss ort. Här finns möjligheten att få nya profiler som matchar din sökning automatiskt skickade till din e-postkorg; varje dag, varje vecka eller en gång i månaden.
E-bok om social selling
Vi har samlat våra mest lästa artiklar kring social selling och skapat en unik samling med tips och inspiration för hur du kan hitta fler kunder med hjälp av LinkedIn.
Who’s Viewed Your Profile
Detta är samma funktion som finns på LinkedIn – ”Profilbesökare” – men med ytterligare en väldigt användbar funktion. Här kan du direkt spara dina profilbesökare som ”Leads” i Sales Navigator. Använd funktionen för att samla potentiella kunder till ditt konto i Sales Navigator.
Lär dig mer om Social Selling
Vi publicerar kontinuerligt tips kring LinkedIn och Social Selling på vår blogg. Om du vill ha fler tips så rekommenderar vi även att du hämtar den kostnadsfria e-boken ”100 LinkedIn-tips för företag”.
Lycka till!