Hitta potentiella kunder med Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator är LinkedIns Premium-funktionalitet som är avsedd för dig som arbetar med försäljning. I den här artikeln tipsar vi om några sätt att hitta potentiella kunder med verktyget.

Läs även: Så kan dina säljare använda LinkedIn Sales Navigator

När du har loggat in i Sales Navigator så möts du av den här bilden. Här har du omedelbart några möjligheter att snabbt identifiera potentiella kunder.

Suggested leads

Här visas statsuppdateringar från potentiella kunder som Sales Navigator föreslår utifrån vilka företag som du har valt att lägga till som s.k. ”Accounts”. Använd informationen för att interagera med inläggen eller för att använda informationen när du tar kontakt med din potentiella kund.

linkedin sales navigator

Lead Builder

Lead Builder är Sales Navigators motsvarighet till LinkedIns ”Avancerad personsökning”.

Här kan du skapa listor med potentiella kunder; exempelvis beslutsfattare inom en viss bransch och som är verksamma på en viss ort. Här finns möjligheten att få nya profiler som matchar din sökning automatiskt skickade till din e-postkorg; varje dag, varje vecka eller en gång i månaden.

E-bok om social selling

Vi har samlat våra mest lästa artiklar kring social selling och skapat en unik samling med tips och inspiration för hur du kan hitta fler kunder med hjälp av LinkedIn.

Who’s Viewed Your Profile

sales navigator 2

Detta är samma funktion som finns på LinkedIn – ”Profilbesökare” – men med ytterligare en väldigt användbar funktion. Här kan du direkt spara dina profilbesökare som ”Leads” i Sales Navigator. Använd funktionen för att samla potentiella kunder till ditt konto i Sales Navigator.

Lär dig mer om Social Selling

Vi publicerar kontinuerligt tips kring LinkedIn och Social Selling på vår blogg. Om du vill ha fler tips så rekommenderar vi även att du hämtar den kostnadsfria e-boken ”100 LinkedIn-tips för företag”.

Lycka till!

vanliga misstag vid annonsering på facebook och instagram

Undvik de vanligaste misstagen när du annonserar på Meta.

Publicerat av:

Bild av Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg.

De vanligaste misstagen vid annonsering i Google och sociala medier

Hämta vårt kostnadsfria material som synliggör de vanligaste misstagen på Meta, LinkedIn och Google Ads.

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer