Läsvärt om digital marknadsföring, vecka 32 2020

SmartBlogger har tagit fram en bra guide för dig som ska välja e-postverktyg. Vi använder själva Drip som nämns som ett verktyg i artikeln och kan rekommendera det.

Unbounce har fördjupat sig i hur landningssidor påverkar kvalitetsresultatet när du annonserar med Google, Facebook, Bing och LinkedIn. Intressant för dig som annonserar på dessa plattformar och vill fördjupa dig i de mätvärden för kvalitetsresultat som de olika plattformarna använder.

Blir det fler webbinarium i höst? Unbounce har även skrivit en bra artikel med tips och råd för hur du skapar bättre webbinarier. 

Om du mot förmodan har missat det… Amazon är på gång till Sverige. Superspännande såklart, både ur ett privat- och företagsperspektiv. Lyssna gärna in det här avsnittet i P1 där man pratar mer om detta.

Google har nu även gjort Lead Forms tillgängliga för YouTube-annonser. Sedan tidigare kan du använda det i dina sökordsannonser. Spännande nyheter för dig som kör mycket YouTube-annonser och vill driva förfrågningar eller prenumeranter direkt från dina annonser.

HootSuite har sammanfattat de viktigaste uppdateringarna på Facebook under förra månaden.

Avslutningsvis vill jag passa på att tipsa om vår podcast, där jag i senaste avsnittet bjuder på tips kring Facebook-pixeln och LinkedIn Insight Tag. Sök på ”Digital kommunikation med Johan Åberg” där du lyssnar på poddar.

Ha en fortsatt bra vecka!

vanliga misstag vid annonsering på facebook och instagram

Undvik de vanligaste misstagen när du annonserar på Meta.

Publicerat av:

Bild av Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg. Boka rådgivning
Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer