Läsvärt om digital marknadsföring, vecka 33 2020

I veckan har vi hittat några läsvärda artiklar som vi vill dela med oss av till dig.

Content Marketing Institute (som du för övrigt bör följa om du är intresserad av content marketing) har publicerat en artikel som fördjupar sig i ämnet ”pillar content” och hur du går tillväga för att skapa artiklar kring ett visst ämne.

Gillar du siffror och e-postmarknadsföring? Då ska du grotta ner dig i den här artikeln från Optinmonster som ger dig över 40 aktuella siffror kring e-postmarknadsföring.

Använder ni dynamiska produktannonser på Facebook och Instagram och vill få en bättre förståelse för hur ni kan optimera dem? AdLeaks har tagit fram en bra artikel här.

Digitalmarketer.com har en fantastisk (och uppdaterad) lista med 125 böcker kring marknadsföring. Denna kommer jag själv att fördjupa mig i för att hitta guldkorn som jag ännu inte har läst.

Social Media Examiner har tagit fram en enkel och grundläggande checklista för vad du bör göra varje dag om du vill öka din närvaro på LinkedIn.

I början av året publicerade Microsoft en intressant studie om trender inom marknadsföring där man bland annat listat de viktigaste kunskaperna för marknadsförare under 2020. Högst på listan – kunskaper inom SEO.

Det var allt för denna gången – följ oss på Facebook och LinkedIn för att hålla dig uppdaterad!

vanliga misstag vid annonsering på facebook och instagram

Undvik de vanligaste misstagen när du annonserar på Meta.

Publicerat av:

Bild av Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg. Boka rådgivning
Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer