I det här klippet belyser Johan en funktion i Meta Ads Manager som gör att det finns risk för att dina annonser inte visas för dina målgrupper som du har tänkt dig.
I det här klippet går Johan igenom funktionen ”Optimera text per person” som är aktiverad som standard när du skapar annonser i Meta Ads Manager.
Funktionen gör det möjligt för Meta att byta plats på din rubrik, primära text och beskrivning.
Det innebär i sin tur att det finns risk för att dina annonser kommer att se konstiga ut för vissa användare.
Titta på klippet för att förstå funktionen bättre så att du kan ta mer välgrundade beslut när du skapar dina annonser.
Tips! Tänk även på att rubriken inte visas på annonser som visas i flödet på Instagram.
Förbättra resultatet av företagets digitala annonsering
Ta del av vår checklista som hjälper dig att se om det finns områden som ni kan förbättra kring er annonsering i Google och sociala medier.
Checklistan hjälper dig även att se om det finns potential att förbättra samarbetet med er nuvarande digitala samarbetspartner.