Om funktionen Optimera text per person i Meta Ads Manager

I det här klippet belyser Johan en funktion i Meta Ads Manager som gör att det finns risk för att dina annonser inte visas för dina målgrupper som du har tänkt dig.

I det här klippet går Johan igenom funktionen ”Optimera text per person” som är aktiverad som standard när du skapar annonser i Meta Ads Manager. 

Funktionen gör det möjligt för Meta att byta plats på din rubrik, primära text och beskrivning. 

Det innebär i sin tur att det finns risk för att dina annonser kommer att se konstiga ut för vissa användare. 

Titta på klippet för att förstå funktionen bättre så att du kan ta mer välgrundade beslut när du skapar dina annonser.

Tips! Tänk även på att rubriken inte visas på annonser som visas i flödet på Instagram. 

Förbättra resultatet av företagets digitala annonsering

Ta del av vår checklista som hjälper dig att se om det finns områden som ni kan förbättra kring er annonsering i Google och sociala medier. 

Checklistan hjälper dig även att se om det finns potential att förbättra samarbetet med er nuvarande digitala samarbetspartner. 

vanliga misstag vid annonsering på facebook och instagram

Undvik de vanligaste misstagen när du annonserar på Meta.

Publicerat av:

Bild av Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg.

De vanligaste misstagen vid annonsering i Google och sociala medier

Hämta vårt kostnadsfria material som synliggör de vanligaste misstagen på Meta, LinkedIn och Google Ads.

Fler artiklar och poddavsnitt

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer