Skapa företagsprofil på LinkedIn

Vill du skapa en företagssida på LinkedIn? Då har du kommit rätt! I den här guiden förklarar vi hur du kommer igång.

Att skapa en företagssida på LinkedIn är enkelt

Börja med att klicka på ”Intressen” i menyn och välj sedan ”Företag”.

skapa företagsprofil på linkedin

På sidan som öppnas har du en gul knapp en bit ner till höger som heter ”Skapa”.

skapa företagssida på linkedin

På nästa sida kommer LinkedIn fråga dig efter företagsnamnet och din e-postadress på företaget. Du kommer även behöva bekräfta att du är en officiell representant från företaget.

That’s it! Nu har du skapat din företagssida och kan börja fylla den med information och bilder.

Du redigerar alltid din företagssidas information genom att gå in på sidan och klicka på den blåa knappen ”Redigera”. Här kan du exempelvis skriva in din företagspresentation på olika språk, ändra omslagsbild och lägga till en logotyp. När företagssidan har fått en logotyp så kan era anställda välja företagssidan under ”Nuvarande befattning” i sin profil och få företagets logotyp att visas i deras profil. Det ser proffsigt ut!

E-bok: 100 LinkedIn-tips

100 korta och enkla tips för hur du får ut mer av världens största affärsnätverk.

Behöver du mer hjälp med din företagsprofil på LinkedIn?

Välkommen att kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig. Lycka till!

 

vanliga misstag vid annonsering på facebook och instagram

Undvik de vanligaste misstagen när du annonserar på Meta.

Publicerat av:

Bild av Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg. Boka rådgivning
Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer