I avsnitt #103 i podden pratade Johan om att betrakta dina ingångssidor som startsidor. I den här artikeln förklarar vi hur du hittar dina mest populära ingångssidor i Google Analytics 4.
Börja med att logga in i Google Analytics 4 och klicka på ”Engagemang” i menyn.
Där hittar du sedan en undermeny som heter ”Sidor och skärmar”. När du klickar in på ”Sidor och skärmar” får du upp följande kolumner:
I kolumnen ”Antal händelser” behöver du ändra till ”session_start” och du ser sedan hur många sessioner som har påbörjats på dina respektive undersidor.
Tips! Ställ gärna in datumintervallet på en längre tidsperiod (t ex senaste året) för att få en rättvis bild av vilka dina mest populära landningssidor är då detta kan påverkas av exempelvis pågående kampanjer.
Kostnadsfri e-postkurs
Lär dig mer om fem områden som du behöver arbeta med för att lyckas med företagets digitala annonsering. Kursen är i synnerhet framtagen för dig som är marknadschef eller digitalt ansvarig på ditt företag.