Ta fram statistik för webbplatsens ingångssidor i Google Analytics 4

I avsnitt #103 i podden pratade Johan om att betrakta dina ingångssidor som startsidor. I den här artikeln förklarar vi hur du hittar dina mest populära ingångssidor i Google Analytics 4.

Börja med att logga in i Google Analytics 4 och klicka på ”Engagemang” i menyn. 

Där hittar du sedan en undermeny som heter ”Sidor och skärmar”. När du klickar in på ”Sidor och skärmar” får du upp följande kolumner:

I kolumnen ”Antal händelser” behöver du ändra till ”session_start” och du ser sedan hur många sessioner som har påbörjats på dina respektive undersidor. 

Tips! Ställ gärna in datumintervallet på en längre tidsperiod (t ex senaste året) för att få en rättvis bild av vilka dina mest populära landningssidor är då detta kan påverkas av exempelvis pågående kampanjer.

Kostnadsfri e-postkurs

Lär dig mer om fem områden som du behöver arbeta med för att lyckas med företagets digitala annonsering. Kursen är i synnerhet framtagen för dig som är marknadschef eller digitalt ansvarig på ditt företag.

vanliga misstag vid annonsering på facebook och instagram

Undvik de vanligaste misstagen när du annonserar på Meta.

Publicerat av:

Bild av Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg.

De vanligaste misstagen vid annonsering i Google och sociala medier

Hämta vårt kostnadsfria material som synliggör de vanligaste misstagen på Meta, LinkedIn och Google Ads.

Fler artiklar och poddavsnitt

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer