I det här inlägget tipsar vi om tre verktyg som ditt företag kan använda i ert arbete på Instagram.
1. TextExpander
Med TextExpander i din smartphone så kan du enkelt infoga hashtags till dina inlägg utan att behöva skriva in dem varje gång ni publicerar ett nytt inlägg. Skapa en genväg med TextExpander till era mest använda hashtags så räcker det att du skriver in en kort text för att infoga alla dina hashtags.
Ladda ner TextExpander till iOS på iTunes (https://itunes.apple.com/se/app/textexpander-3-+-custom-keyboard/id917416298?mt=8) Kostnad 49 kr.
2. IconoSquare
Med IconoSquare kan du bland annat få statistik för ditt Instagram-konto om du behöver följa upp engagemanget eller antalet följare för din sida. Skapa ett Excel-ark där du en gång i månaden tar ut statistiken som du hittar i IconoSquare. Installationen är enkel och du kommer snabbt igång med verktyget.
Med IconoSquare kan du även se vilka inlägg som var mest populära under en angiven period.
3. Onlypult
Med Onlypult kan du schemalägga inlägg på Instagram via din dator. Det är bra för att kunna försäkra dig om att ni alltid håller ert flöde uppdaterat eller om du vill schemalägga inlägg på helger eller när du inte har möjlighet att publicera inlägg, t ex på semester eller annan ledighet.
Lycka till!