För dig som vill få fler kunder genom företagets digitala annonsering

Här har vi samlat resurserna som ger dig verktygen för att kunna hitta fler kunder i kanaler som Google, Facebook, Instagram och LinkedIn.

Fem viktiga steg för framgångsrik digital annonsering

1. Öka din kunskap

Bli en bättre beställare eller fördjupa dina kunskaper för att kunna hantera företagets annonsering på egen hand.

2. Definiera målet

Vad vill ni att kunderna ska göra på er webbplats? Beställa, ladda ner produktblad eller göra en förfrågan? Något annat?

3. Implementera mätning

Säkerställ att ni kan mäta målet så att ni får en tydlig bild av vilket resultat som annonseringen bidrar med.

4. Konfigurera annonserna

Ställ in målgrupperna, skriv annonserna och undvik vanliga misstag för att få en flygande start.

5. Analysera och optimera

När annonserna är igång börjar det riktiga arbetet - att kontinuerligt analysera och optimera resultatet.

Om du vill fördjupa din kunskap i dessa steg så gå med i vår kostnadsfria e-postkurs nedan.

Kostnadsfri e-postkurs

Lär dig mer om fem områden som du behöver arbeta med för att lyckas med företagets digitala annonsering.

Så undviker du de vanligaste misstagen i Google Ads

När du annonserar i Google är det viktigt att förstå vilken intention som kunden har med sitt sökord – letar de efter information eller efter en produkt eller tjänst? 

Du behöver även strukturera ditt annonskonto på ett sätt som gör att du hela tiden presenterar den mest relevanta annonsen för dina kunder. Ju mer relevant som annonsen upplevs desto fler klick kommer den att få och dina kostnader går ner. 

Många företag som annonserar i Google gör några vanliga misstag som gör att de spenderar pengar på fel klick. Om du vill veta mer om hur du undviker detta så klicka dig vidare på länken nedan.

Utvalda resurser för dig som vill fördjupa din kunskap

Lär dig att annonsera på LinkedIn

I den här webbaserade kursen lär du dig allt du behöver veta för att komma igång med annonsering på LinkedIn.

Kostnadsfri e-postserie

Lär dig mer om de fem viktiga områdena för att lyckas med företagets digitala annonsering.

Podcast

Lyssna på vår podcast "Digital kommunikation med Johan Åberg" här eller där du lyssnar på poddar.

Blogg

Ta del av våra artiklar kring ämnen som digital annonsering, sociala medier, sökmarknadsföring och content marketing.

Kostnadsfritt webbinarie om linkedin

Lär dig mer om hur LinkedIn kan användas för att öka försäljningen eller för att få fler kandidater att söka till företagets lediga tjänster.

Webbinariet passar dig som exempelvis arbetar inom marknad, sälj eller HR.

Vill du ha mer inspiration?

Gå med i Digital Conversion Academy så skickar vi alla våra kostnadsfria resurser som e-böcker, artiklar och podcasts till dig.