Vår syn på samarbetet med dig som kund

När digitala byråer, tjänster och lösningar blir allt fler blir det svårt att särskilja varför du som kund ska välja en leverantör eller lösning framför en annan.  

Här delar vi med oss av vår filosofi och vårt sätt att se på samarbetet med dig som kund så att du kan avgöra om vi är rätt partner för just ditt företag.

Strategisk och operativ specialistkompetens

Idag krävs såväl strategisk som operativ specialistkompetens för att nå igenom bruset i sociala medier och andra digitala kanaler. 

Digital annonsering handlar inte bara om ettor och nollor som automatiserade system och algoritmer ska analysera och optimera. 

Handhavandet av de digitala annonsverktygen, den tekniska kompetensen och förmågan att förstå våra kunders affär och utifrån denna ta rätt strategiska och operativa beslut ställer höga krav på personerna som har ansvar för att få företagets tjänster och produkter att hamna framför ögonen på rätt personer.

Det krävs en förståelse för verksamheten, målgrupperna och hur sättet man agerar påverkar företagets övergripande mål. När du börjar arbeta med oss lägger vi stor vikt vid att förstå er verksamhet, vad ni vill uppnå och hur era målgrupper tänker och agerar för att kunna anpassa våra lösningar.

I vårt samarbete får du det bästa av två världar; vi använder automatiserade system tillsammans med manuell optimering och strategisk kompetens där vi har mänskliga ögon som försäkrar sig om att er annonsbudget används så effektivt som möjligt utifrån era affärsmål.

Få stöd när du behöver det

Vi arbetar ofta direkt mot VD och ägare som behöver en trygg och långsiktig samarbetspartner och där vi bland annat kan fungera som ett kompletterande stöd till era marknadsprojektledare.

Vi har även lång erfarenhet av att arbeta tillsammans med dig som är marknadschef eller marknadskoordinator. 

Vi vet att du inte bara letar efter en byrå som kan hantera er digitala annonsering. Vi förstår att du även behöver hjälp när du exempelvis ska redovisa företagets digitala närvaro för ledningsgrupp eller ditt team och att du får stöd att exempelvis tolka statistik och rapporter. 

För oss är det självklart att vara din personliga resurs i frågor som rör er digitala närvaro och att du känner att du har ett bollplank att luta dig på hos oss. Vi arbetar proaktivt och ser vi att något kan förbättras så berättar vi det för dig även om det inte ingår i vårt uppdrag.

Personligt engagemang

Många digitala byråer skickar idag ut en automatiserad rapport till sina kunder varje månad och lämnar därmed över ansvaret till kunden att dra slutsatser och ta fram insikter.

För oss är det självklart att alltid ge dig personlig feedback kring hur er annonsering presterar.

Du ska därför kunna förvänta dig att få rätt underlag och beslutsstöd från oss och att du upplever att du är informerad och uppdaterad kring hur er annonsering presterar.

Vi värdesätter dessutom transparens – att du har full insyn i era annonskonton och att ni äger era annonskonton och ger oss förtroendet att arbeta i dem istället för att du som kund inte har åtkomst till dem vilket är vanligt hos flera byråer. Den dagen som ni av någon anledning väljer att avsluta samarbetet med oss har ni fortsatt åtkomst till era annonskonton.

Vi är inte heller rädda för att berätta när något inte fungerar – det är vår skyldighet som er samarbetspartner att lyfta såväl positiva som negativa saker kring er annonsering och att vi i nära samarbete med dig förbättrar kampanjernas prestation hela tiden.

Fördelar med en mindre byrå

Vi är en ägarledd och mindre digital byrå. Det innebär bland annat att vår VD och ägare är direkt involverad i alla projekt vilket skapar förutsättningar för en bättre leverans och att du inte riskerar att ditt annonskonto hamnar hos en junior marknadsförare i en större byrå där den strategiska och affärsmässiga kompetensen kan vara bristfällig.

En annan fördel med att välja en mindre byrå är att du får tillgång till specialistkompetensen utan att behöva betala höga arvoden för att täcka de stora byråernas overheadkostnader.

Som en mindre byrå värderar vi den personliga kontakten och återkopplingen med dig som kund högt. När du är kund hos oss får du aldrig känna dig som en i mängden och vi vet att ett nära och snabbfotat samarbete skapar förutsättningar för ett bättre resultat.

Objektiva rekommendationer

Många digitala byråer använder ersättningsmodeller där de tar en del av era annonsutgifter i ersättning utöver ett fast arvode. 

Vi har valt att istället ta betalt för den tid som vi lägger ned för att optimera er annonsering. Det gör att vi kan ge dig som kund objektiva rekommendationer kring era annonsutgifter och det finns inget incitament eller egenintresse för oss om ni annonserar för ett visst belopp.

Vårt bidrag till omvärlden

Trots att vi är ett litet företag arbetar vi regelbundet för att hitta fler sätt där vi kan bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Här är några exempel på hur vi bedriver vårt hållbarhetsarbete:

  • Vi levererar bara tjänster inom digitala verktyg vilket innebär att utgångspunkten i vår verksamhet har minimal miljöpåverkan.
  • Varje år skänker vi 10 % av vår vinst till välgörande ändamål – de senaste gångerna har våra gåvor gått till Unicef och Röda korset.
  • Våra anställda arbetar på distans vilket innebär att vi inte behöver köra bil eller ta kollektivtrafik till och från vår arbetsplats. Det innebär dessutom att vi kan hantera dina kundprojekt omedelbart på morgonen istället för att spendera tid i pendling innan vi tar tag i dina projekt.
  • Vi genomför majoriteten av våra kundmöten digitalt och minskar därmed vårt klimatavtryck ytterligare.

Det här året tittar vi närmare på hur vi kan välja mer hållbara alternativ när vi gör inköp, som exempelvis kontorsmaterial, som en del i vårt kontinuerliga förbättringsarbete kring hållbarhetsfrågor.

Framgångsrika projekt

Fler företag som har valt oss

Boka kostnadsfri rådgivning

Boka ett förutsättningslöst möte med oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig.

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer