Kursen är lärarledd och sker digitalt över Google Meet.
Pris: 7 900 SEK ex. moms. inkl. kursmaterial.
Lärarledd onlinekurs i Google Ads
I den här introduktionskursen lär du dig att skapa, utvärdera och optimera sökordskampanjer i Google Ads.
Lär dig att skapa sökordskampanjer steg-för-steg i Google Ads.
Lär dig att förstå hur du tolkar resultatet och vilka nyckeltal som du ska följa.
Få tips och råd kring hur du kombinerar Google Ads med ChatGPT för att arbeta mer effektivt.
Få individuell rådgivning kring just er annonsering i Google.
Syfte & målsättningar
Syftet med den här kursen är att lära dig att skapa och hantera sökordskampanjer i Google Ads från början till slut.
Efter avslutad kurs kan du:
- Skapa sökordskampanjer i Google Ads.
- Förstå skillnaden mellan de olika kampanjtyperna som finns i Google Ads.
- Strukturera ditt annonskonto på rätt sätt.
- Skapa A/B-test för att testa olika annonsvarianter.
- Analysera viktiga nyckeltal och åtgärda problem i ditt annonskonto.
- Undvika de vanligaste misstagen som företag gör när de annonserar med Google Ads.
Om kursledaren
Jag som leder den här kursen heter Johan Åberg och är VD och grundare på Nivide. Jag har över 15-års erfarenhet av digital marknadsföring och har hjälpt företag som Findus, Skånemejerier, Atea, Bona, Schneider Electric, Öresundskraft, Wihlborgs Fastigheter, Skanska, Toyota, Tysk-Svenska Handelskammaren och många fler. Under de senaste åtta åren har jag stöttat företag med att skapa framgångsrika kampanjer med Google Ads.
Målgrupp för kursen
Du är marknadschef, vd eller marknadsförare på ditt företag och vill själv kunna skapa och utvärdera sökordskampanjer i Google Ads.
Kursen passar även dig som vill bli en bättre beställare gentmot din digitala samarbetspartner.
Fokus under kursen är att skapa en sökordskampanj med rätt inställningar, förstå hur du ska strukturera dina kampanjer optimalt och hur du följer upp resultatet.
Förkunskaper & förberedelser
Du har viss erfarenhet av Google Ads men är osäker på om du gör rätt när du skapar kampanjer och du tvekar kring vilka nyckeltal som du ska använda för att förstå resultatet.
Ditt företag har ett annonskonto sedan tidigare.
Kursen vänder sig inte till dig som är nybörjare på digital marknadsföring.
Det är fördelaktigt om ni har implementerat konverteringsspårning i ert annonskonto men det är inget krav.
Om du anser dig själv vara helt nybörjare på annonsering med Google Ads så rekommenderar vi en skräddarsydd utbildning.
Om du är osäker på om kursen är för dig så är du välkommen att kontakta vår kursledare Johan Åberg så hjälper han dig att bedöma om kursen är rätt för dig.
Investering
7 900 SEK ex. moms per person. inkl. kursmaterial.
Ni lämnar faktureringsuppgifter i samband med att vi bekräftar er bokning.
Datum
Kursen är uppdelad på två tillfällen:
14/11 kl. 9.00-12.30
5/12 kl. 9.00-12.30
Kursen är lärarledd och sker digitalt så att du kan delta varifrån du vill.
Om datumen inte passar dig
Skriv till oss på kontakt@nivide.se och berätta vilken kurs som du är intresserad av så återkommer vi när det finns nya datum tillgängliga.
Företagsanpassad kurs
Kontakta vår VD och kursledare Johan Åberg om du är intresserad av en företagsanpassad kurs för ditt företag som genomförs på plats hos ditt företag eller via Teams eller Google Meet. Pris från 24 900 SEK ex. moms.
Frågor om kursen
Om du har frågor om kursen innan du anmäler dig kan du skriva till kursledare Johan Åberg (johan.aberg@nivide.se) eller boka ett kostnadsfritt samtal.
boka plats
7 900 SEK ex. moms per person. inkl. kursmaterial.
Sagt om den här kursen
Ett urval av företag som har valt våra kurser
Tips och inspiration
Checklista för Google Ads
Ta del av vår checklista för Google Ads och hämta en utskriftsvänlig version i PDF-format.