Lär dig att annonsera på Facebook och Instagram

Anmäl dig till vår lärarledda onlinekurs i Meta Ads Manager och lär dig att nå dina målgrupper på ett effektivt sätt på Facebook och Instagram.

Kommande datum:
25/4 kl. 8.30-11.30 och 8/5 kl. 8.30-11.00.
Pris: 4 900 SEK ex. moms inkl. kursmaterial.

Lärarledd onlinekurs i Meta-annonsering

Den här introduktionskursen vänder sig till dig som vill lära dig Meta Ads Manager för att kunna annonsera på ett professionellt sätt på Facebook och Instagram.

Lär dig steg-för-steg att skapa en framgångsrik kampanj på Facebook och Instagram.

Förstå hur du analyserar och förbättrar resultatet av dina kampanjer.

Få tillgång till presentationsmaterial och kompletterande material efter den lärarledda kursen.

Passar dig som exempelvis arbetar som marknadschef, digital kommunikatör eller som är egen företagare.

Syfte & målsättningar

Syftet med kursen är att du ska kunna skapa kampanjer i Meta Ads Manager på egen hand från början till slut.

När du har avslutat den här kursen kan du: 

  • Skapa kampanjer på Facebook och Instagram med Meta Ads Manager.
  • Förstå hur du ska utvärdera och utläsa resultatet av kampanjerna. 
  • Testa hur olika målgrupper presterar.
  • Genomföra A/B-test av annonser.
  • Skapa retargeting- och lookalike-målgrupper.
  • Och mycket, mycket mer!

Om kursledaren

Jag som leder den här kursen heter Johan Åberg och är VD och grundare på Nivide. Jag har över 15-års erfarenhet av digital marknadsföring och har under åren hjälpt företag som Findus, Skånemejerier, Atea, Bona, Schneider Electric, Öresundskraft, Wihlborgs Fastigheter, Skanska, Toyota, Tysk-Svenska Handelskammaren och många fler. Under de senaste åtta åren har jag hjälpt företag att skapa ännu bättre kampanjer på Facebook och Instagram.

Introduktionskurs till Meta Ads Manager

Den här kursen vänder sig till dig som är nybörjare i Meta Ads Manager. Du arbetar exempelvis som marknadschef, digital kommunikatör eller är egen företagare.

Innehåll

Fokus på hur du konfigurerar kampanjer och skapar optimala förutsättningar för lyckade kampanjer.

Fokus på uppföljning och optimering. Vi pratar om hur du tolkar resultatet av kampanjerna och hur du kan förbättra dem. 

Kommande tillfällen

Kursen är uppdelad på två tillfällen: 

25/4 kl. 8.30-11.30

8/5 kl. 8.30-11.00

Kursen är lärarledd och sker digitalt via Google Meet.

Investering

4 900 SEK ex. moms per person. I priset ingår vår lärarledda kurs samt kursmaterial.

Företagsanpassad kurs

Kontakta vår VD och kursledare Johan Åberg om du är intresserad av en företagsanpassad kurs för ditt företag. Pris från 24 900 SEK ex. moms.

Nästa tillfälle
Anmäl ditt intresse för att bli meddelad om kommande tillfällen.

boka plats

4 900 SEK ex. moms per person.



Observera att ange det exakta antalet personer som kommer att delta vid kursen. Om fler personer deltar vid kursen än som är anmälda kommer vi även att fakturera för dessa personer. Faktureringsuppgifter lämnas i samband med att vi bekräftar bokningen.

Sagt om den här kursen

Ett urval av företag som har valt våra kurser

Tips och inspiration

vanliga misstag vid annonsering på facebook och instagram

Undvik de vanligaste misstagen när du annonserar på Meta.

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer