Pris: 7 900 SEK ex. moms inkl. dokumentation och videoklipp.
Lärarledd onlinekurs i Meta-annonsering
Den här introduktionskursen vänder sig till dig som vill lära dig Meta Ads Manager för att kunna annonsera på ett professionellt sätt på Facebook och Instagram.
Lär dig steg-för-steg att skapa en framgångsrik kampanj på Facebook och Instagram.
Förstå hur du analyserar och förbättrar resultatet av dina kampanjer.
Få tips och råd kring hur du använder ChatGPT för att effektivisera arbetet i Meta Ads Manager.
Passar dig som exempelvis arbetar som marknadschef, digital kommunikatör eller som är egen företagare.
Syfte & målsättningar
Syftet med kursen är att du ska kunna skapa kampanjer i Meta Ads Manager på egen hand från början till slut.
När du har avslutat den här kursen kan du:
- Skapa kampanjer på Facebook och Instagram med Meta Ads Manager.
- Förstå hur du ska utvärdera och utläsa resultatet av kampanjerna.
- Testa hur olika målgrupper presterar.
- Genomföra A/B-test av annonser.
- Skapa retargeting- och lookalike-målgrupper.
- Och mycket, mycket mer!
Om kursledaren
Jag som leder den här kursen heter Johan Åberg och är VD och grundare på Nivide. Jag har över 15-års erfarenhet av digital marknadsföring och har under åren hjälpt företag som Findus, Skånemejerier, Atea, Bona, Schneider Electric, Öresundskraft, Wihlborgs Fastigheter, Skanska, Toyota, Tysk-Svenska Handelskammaren och många fler. Under de senaste åtta åren har jag hjälpt företag att skapa ännu bättre kampanjer på Facebook och Instagram.
Målgrupp för kursen
Du arbetar som VD, marknadschef eller marknadsförare på ditt företag och vill själv kunna skapa och utvärdera kampanjer i Meta Ads Manager.
Kursen passar även dig som vill bli en bättre beställare gentemot din digitala samarbetspartner.
Förberedelser & förkunskaper
Du har viss erfarenhet av Meta Ads Manager och/eller boostade inlägg sedan tidigare men är osäker på om du gör rätt.
Det är fördelaktigt om ni har ett befintligt annonskonto och att Metas pixel finns inlagd på er webbplats då detta inte är något som vi kommer att gå igenom under kursen (vi kan fortfarande hjälpa er med detta vid sidan om kursen om så önskas).
Det är fördelaktigt om ni har implementerat konverteringsspårning i ert annonskonto men det är inget krav.
Du har även generellt god kunskap kring digital marknadsföring. Kursen vänder sig inte till dig som är nybörjare på digital marknadsföring.
Om du är osäker på om kursen är rätt för dig så kontakta oss gärna så hjälper vi dig att utvärdera ditt behov.
Innehåll
Tillfälle 1: Fokus på hur du konfigurerar kampanjer och skapar optimala förutsättningar för lyckade kampanjer.
Tillfälle 2: Fokus på uppföljning och optimering. Vi pratar om hur du tolkar resultatet av kampanjerna och hur du kan förbättra dem.
Du får även dokumentation samt videoklipp som visar hur du genomför de viktigaste momenten så du inte glömmer något efter kurstillfällena.
Kommande tillfällen
Kursen är uppdelad på två tillfällen:
15/11 och 29/11 kl. 9.00-12.00.
Kursen är lärarledd och sker digitalt via Google Meet.
Investering
7 900 SEK ex. moms per person. I priset ingår vår lärarledda kurs samt dokumentation och förklarande videoklipp att titta på efter kursen.
Passar inte datumen dig?
Skriv till oss på kontakt@nivide.se och berätta vilken kurs som du är intresserad av så återkommer vi när det finns nya datum tillgängliga.
Företagsanpassad kurs
Observera att det här är en öppen utbildning med deltagare från andra företag och att du inte kommer få möjlighet för individuell rådgivning.
Vi kan erbjuda individuell rådgivning och/eller en företagsanpassad kurs om du tror att det passar era behov bättre.
Kontakta vår VD och kursledare Johan Åberg om du är intresserad av rådgivning eller en företagsanpassad kurs för ditt företag.
Frågor om kursen
Om du har frågor om kursen innan du anmäler dig kan du skriva till kursledare Johan Åberg (johan.aberg@nivide.se) eller boka ett kostnadsfritt samtal.
boka plats
7 900 SEK ex. moms per person.
Sagt om den här kursen
Ett urval av företag som har valt våra kurser
Tips och inspiration
vanliga misstag vid annonsering på facebook och instagram
Undvik de vanligaste misstagen när du annonserar på Meta.