Om kursen
Den här kursen vänder sig till dig som vill lära dig Meta Ads Manager för att kunna annonsera på ett professionellt sätt på Facebook och Instagram.
Lär dig steg-för-steg att skapa en framgångsrik kampanj på Facebook och Instagram.
Få tillgång till vår e-kurs så att du kan studera specifika moment efter den lärarledda kursen.
Få tillgång till presentationsmaterial och kompletterande material efter den lärarledda kursen.
Passar dig som exempelvis arbetar som marknadschef, digital kommunikatör eller som är egen företagare.
Syfte & målsättningar
Syftet med kursen är att du ska kunna skapa kampanjer i Meta Ads Manager på egen hand från början till slut.
När du har avslutat den här kursen kan du:
- Skapa kampanjer på Facebook och Instagram med Meta Ads Manager.
- Förstå hur du ska utvärdera och utläsa resultatet av kampanjerna.
- Testa hur olika målgrupper presterar.
- Genomföra A/B-test av annonser.
- Skapa retargeting- och lookalike-målgrupper.
- Och mycket, mycket mer!
Om kursledaren
Jag som leder den här kursen heter Johan Åberg och är VD och grundare på Nivide. Jag har över 15-års erfarenhet av digital marknadsföring och har under åren hjälpt företag som Findus, Skånemejerier, Atea, Bona, Schneider Electric, Öresundskraft, Wihlborgs Fastigheter, Skanska, Toyota, Tysk-Svenska Handelskammaren och många fler. Under de senaste åtta åren har jag hjälpt företag att skapa ännu bättre kampanjer på Facebook och Instagram.

Målgrupp
Den här kursen vänder sig till dig som är nybörjare på annonsering på Facebook och Instagram eller dig som tidigare har annonserat i dessa kanaler med knappen ”Marknadsför inlägg” och nu vill lära dig Ads Manager.
Investering
4 995 SEK ex. moms per person. I priset ingår vår lärarledda kurs, kursmaterial, diplom och tillgång till vår e-kurs.
Företagsanpassad kurs
Om du istället är intresserad av en företagsanpassad kurs för ditt företag, skriv till vår VD och kursledare Johan Åberg.
anmäl dig här
Sagt om den här kursen
Ett urval av företag som har valt våra kurser







