Pris: 4 900 SEK ex. moms inkl. kursmaterial.
Lärarledd onlinekurs i Meta-annonsering
Den här introduktionskursen vänder sig till dig som vill lära dig Meta Ads Manager för att kunna annonsera på ett professionellt sätt på Facebook och Instagram.
Lär dig steg-för-steg att skapa en framgångsrik kampanj på Facebook och Instagram.
Förstå hur du analyserar och förbättrar resultatet av dina kampanjer.
Få tillgång till presentationsmaterial och kompletterande material efter den lärarledda kursen.
Passar dig som exempelvis arbetar som marknadschef, digital kommunikatör eller som är egen företagare.
Syfte & målsättningar
Syftet med kursen är att du ska kunna skapa kampanjer i Meta Ads Manager på egen hand från början till slut.
När du har avslutat den här kursen kan du:
- Skapa kampanjer på Facebook och Instagram med Meta Ads Manager.
- Förstå hur du ska utvärdera och utläsa resultatet av kampanjerna.
- Testa hur olika målgrupper presterar.
- Genomföra A/B-test av annonser.
- Skapa retargeting- och lookalike-målgrupper.
- Och mycket, mycket mer!
Om kursledaren
Jag som leder den här kursen heter Johan Åberg och är VD och grundare på Nivide. Jag har över 15-års erfarenhet av digital marknadsföring och har under åren hjälpt företag som Findus, Skånemejerier, Atea, Bona, Schneider Electric, Öresundskraft, Wihlborgs Fastigheter, Skanska, Toyota, Tysk-Svenska Handelskammaren och många fler. Under de senaste åtta åren har jag hjälpt företag att skapa ännu bättre kampanjer på Facebook och Instagram.
Introduktionskurs till Meta Ads Manager
Den här kursen vänder sig till dig som är nybörjare i Meta Ads Manager. Du arbetar exempelvis som marknadschef, digital kommunikatör eller är egen företagare.
Innehåll
Fokus på hur du konfigurerar kampanjer och skapar optimala förutsättningar för lyckade kampanjer.
Fokus på uppföljning och optimering. Vi pratar om hur du tolkar resultatet av kampanjerna och hur du kan förbättra dem.
Kommande tillfällen
Kursen är uppdelad på två tillfällen:
25/4 kl. 8.30-11.30
8/5 kl. 8.30-11.00
Kursen är lärarledd och sker digitalt via Google Meet.
Investering
4 900 SEK ex. moms per person. I priset ingår vår lärarledda kurs samt kursmaterial.
Företagsanpassad kurs
Kontakta vår VD och kursledare Johan Åberg om du är intresserad av en företagsanpassad kurs för ditt företag. Pris från 24 900 SEK ex. moms.
boka plats
4 900 SEK ex. moms per person.
Sagt om den här kursen
Ett urval av företag som har valt våra kurser
Tips och inspiration
vanliga misstag vid annonsering på facebook och instagram
Undvik de vanligaste misstagen när du annonserar på Meta.