LinkedIn Campaign Manager-kurs

Har du utmaningar med företagets annonsering på LinkedIn eller vill lära dig hur du skapar framgångsrika annonskampanjer från grunden? Vi erbjuder ett unikt kursupplägg där du både får tillgång till vår lärarledda kurs och vår e-kurs.

Nästa tillfälle:
26/1 2023 kl. 8.30 - 14.30 (online)
4 995 SEK ex. moms. inkl. tillgång till vår webbaserade kurs.

Vanliga utmaningar vid annonsering på LinkedIn

Många av våra kursdeltagare upplever en eller flera av följande utmaningar innan de deltar vid vår lärarledda onlinekurs.

Låg klickfrekvens som ligger en bra bit under 1 % och få konverteringar eller avsaknad av spårning.

Svårt att följa upp resultatet och oklart vad annonserna bidrar med i slutändan.

Svårigheter att säkerställa att kampanjerna når rätt personer.

Man har en känsla av att man kan skapa bättre kampanjer eftersom man använder begränsad funktionalitet.

Avsaknad av benchmarks och svårt att utläsa om siffrorna är bra eller dåliga.

Man upplever att man inte vet vad man ska göra för att förbättra en pågående kampanj.

Man vet inte hur man ska ta ut insikter som man kan ha användning för i kommande kampanjer.

Man upplever att det är svårt att veta om man ska använda specifik funktionalitet (ska t ex "Utökad målgrupp" vara aktiverat eller inte?).

Vad beror dessa utmaningar på?

Vi ser ofta att de här utmaningarna beror på ett antal olika saker, exempelvis: 

  • Att man saknar konverteringsspårning i annonsverktyget. 
  • Att man väljer fel målsättning när man skapar sina kampanjer. 
  • Att man inte strukturerar sina kampanjer på rätt sätt och därför inte möjliggör att kunna anpassa annonsbudskapet för sina respektive målgrupper. 
  • Att man inte tillämpar A/B-testning för att öka sannolikheten att man hittar en annons som fungerar väl hos målgruppen. 
  • Att man inte använder inbyggd funktionalitet i annonsverktyget för att säkerställa att annonserna visas för rätt personer. 
  • Att man inte använder sig av exkluderingar vilket innebär att man spenderar pengar på att visa annonserna för irrelevanta personer. 
  • Att man inte tillämpar s.k. UTM-taggning på länkarna i annonserna vilket gör att man inte kan jämföra resultatet med andra kanaler i Google Analytics. 

Om kursledaren

Jag som leder den här kursen heter Johan Åberg och är VD och grundare på Nivide. Jag har över 15-års erfarenhet av digital marknadsföring och har under åren hjälpt företag som Findus, Skånemejerier, Atea, Bona, Schneider Electric, Öresundskraft, Wihlborgs Fastigheter, Skanska, Toyota, Tysk-Svenska Handelskammaren och många fler. Under de senaste åtta åren har jag hjälpt företag att framgångsrikt förbättra sin annonsering på LinkedIn.

Förbättra dina kampanjer på LinkedIn

Genom att börja arbeta på rätt sätt med dina kampanjer så kommer du att bidra till att: 

  • Höja klickfrekvensen och därigenom öka antalet konverteringar.
  • Kunna anpassa annonsbudskapet för olika målgrupper. 
  • Få bättre inblick i vilka målgrupper som presterar bra respektive dåligt. 
  • Få en ökad förståelse för om resultatet är bra eller dåligt. 
  • Få bättre underlag inför kommande kampanjer. 
  • Få bättre underlag för att kunna rapportera. kampanjernas resultat till chef och kollegor.
  • Skapa möjlighet för att jämföra resultatet med andra kanaler.
  • Få större effekt av er annonsbudget och mindre risk att ni visar annonserna för fel personer.
  • Få en ökad känsla av kontroll och över att du gör rätt saker.

Om kursen

Den här kursen vänder sig till dig som är nybörjare och vill komma igång med framgångsrika kampanjer på LinkedIn eller till dig som har arbetat en del i verktyget redan men som känner att du troligtvis kan skapa ännu bättre kampanjer med rätt kunskap.

Investering

4 995 SEK ex. moms per person. I priset ingår vår lärarledda kurs, kursmaterial, diplom och tillgång till vår e-kurs (om du jämför vår kurs med andra kurser så glöm inte att kontrollera att de även erbjuder en e-kurs som låter dig återgå till och studera specifika moment efter den lärarledda kursen).

Målgrupp

Kursen passar främst dig som exempelvis arbetar som marknadsansvarig, digitalt ansvarig, marknadskoordinator eller egen företagare.

Innehåll

  • Steg-för-steg-guide för hur du skapar kampanjer i LinkedIns annonsverktyg som genererar resultat.
  • Hur du strukturerar dina kampanjer för bäst resultat.
  • Hur du tolkar, utvärderar och optimerar resultatet och tar ut insikter som förbättrar dina kampanjer.
  • Hur du spårar viktiga händelser på din webbplats som annonseringen genererar med hjälp av konverteringsspårning.
  • Hur du hanterar och underhåller ditt annonskonto löpande för att minska kostnaderna och höja resultatet.

Om du inte kan detta datum så kontakta oss så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Nästa tillfälle
26/1 2023 kl. 8.30-14.30
 (online)

anmäl dig här

Antalet platser är begränsat så boka din plats så snart som möjligt för att försäkra dig om en plats. Om du får förhinder bokar vi in dig på ett kommande tillfälle.

Skräddarsydda utbildningar

Är du istället intresserad av en skräddarsydd kurs för bara ditt företag? Kontakta oss så bokar vi en ett digitalt möte innan vi lämnar en kostnadsfri offert.

Lär dig på egen hand

Om du istället vill lära dig i lugn och ro i din egen takt så rekommenderar vi vår webbaserade kurs i Facebook Ads Manager. Du kan påbörja kursen direkt.

Vad tycker våra kunder?

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.