Vad är content marketing?
Content marketing (innehållsmarknadsföring) syftar till att ta fram värdeskapande innehåll med ett tydligt fokus på att hjälpa, inspirera, utbilda, underhålla och skapa nytta för kunden.
Här har vi samlat användbara länkar för dig som är intresserad av att lära dig mer om content marketing.
Exempel på bra content marketing
I blogginlägget 56 exempel på content marketing har vi samlat exempel på hur svenska företag arbetar med content marketing.
Ta fram en strategi för content marketing
Här är några artiklar som kan hjälpa dig att ta fram en strategi för företagets innehållsmarknadsföring.
Vad innehåller en content marketing-strategi?
Vad är skillnaden mellan content marketing och inbound marketing?
Därför går content marketing och sökmotoroptimering hand i hand
Vad är content marketing? – 7 tips för en framgångsrik företagsblogg
Böcker om content marketing
Vi rekommenderar i synnerhet att läsa boken ”Epic content marketing” av Joe Pulizzi. Fler lästips om content marketing hittar du här.
Content marketing - en del av Inbound marketing
Content marketing spelar en central roll i konceptet Inbound marketing och därför är det viktigt att du förstår Inbound marketing-processen för att få maximal effekt av content marketing.
Här är några artiklar som kan hjälpa dig:
Vad är Inbound Marketing och hur lyckas ditt företag?
4 viktiga frågor i din Inbound Marketing-strategi
Vad är skillnaden mellan content marketing och inbound marketing?
Content marketing och sökmarknadsföring
En annan viktig kompontent för att lyckas med content marketing är att kombinera metoden med sökmarknadsföring.
Genom att känna till vilka så kallade informativa sökord som dina kunder använder kan du skapa sökoptimerat innehåll och kontinuerligt driva relevant kundtrafik från Google.
Här är några artiklar som kan hjälpa dig:
Därför går content marketing och sökmotoroptimering hand i hand