Kommunikationsarbetet – inte bara en fråga för marknadsavdelningen

När den yngre generationen tar plats i beslutsfattande positioner kommer den digitala kommunikationen att bli allt mer viktigare i flera delar av organisationen.

Det innebär även att säljarnas roll förändras och kommunikationen behöver även bedrivas i sociala medier, där Internet idag utgör den viktigaste informationskällan för svenskarna, som nu gått om TV (Svenskarna och Internet, 2016).

Företag som inte utbildar sin säljorganisation kring sociala medier riskerar att inte kunna påverka kunderna i tillräckligt stor utsträckning och kan komma för sent in i kundens köpprocess om kunden valt att göra en större del av sin research på egen hand i digitala kanaler.

Vår VD Johan Åberg bloggar på LinkedIn om vikten av att säljorganisationen tillämpar en kundfokuserad kommunikation i sociala medier.

Läs inlägget här

Publicerat av:

Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg.

Ställ en fråga till johan

Din fråga skickas direkt till Johans e-postadress och visas inte för någon annan.

Prenumerera på nya artiklar

Gör som över 4000 andra marknadsförare och få våra artiklar med tips och inspiration kring digital marknadsföring direkt till din inkorg.

Boka kostnadsfritt strategimöte

Vill du få nya perspektiv och inspiration kring hur företagets digitala annonsering kan utvecklas? 
Boka ett förutsättningslöst videomöte med vår VD och strateg Johan Åberg. 

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer