Vanliga misstag i LinkedIn Campaign Manager – del 2

I det här klippet går Johan igenom funktionen segmentuppdelning i LinkedIn Campaign Manager. 

Genom att använda funktionen när du ställer in din målgrupp kan du förfina målgruppsinställningen och därigenom förbruka din marknadsbudget bättre.

Om du är VD eller marknadschef på ditt företag så behöver du säkerställa att er byrå eller den som arbetar med er annonsering använder den här funktionen. 

Risken är annars att ni inte använder er budget så effektivt som ni hade kunnat. 

Om du själv arbetar med annonsverktyget så kan du redan nu gå in och justera dina pågående kampanjer för att förfina målgrupperna. 

Lycka till!

Relaterade artiklar

Publicerat av:

Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg.

Ställ en fråga till johan

Din fråga skickas direkt till Johans e-postadress och visas inte för någon annan.

Prenumerera på nya artiklar

Gör som över 4000 andra marknadsförare och få våra artiklar med tips och inspiration kring digital marknadsföring direkt till din inkorg.

Boka kostnadsfritt strategimöte

Vill du få nya perspektiv och inspiration kring hur företagets digitala annonsering kan utvecklas? 
Boka ett förutsättningslöst videomöte med vår VD och strateg Johan Åberg. 

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer