Fem tips på läsvärda artiklar i mars

Varje månad sammanställer vi några av de nyheter och artiklar som har publicerats under den senaste tiden och som kan vara intressanta för dig som är digitalt ansvarig.

Trevlig läsning!

Fyra tips för att lyckas med bred matchning i Google Ads

I februari meddelade Google att modifierad bred matchning kommer att försvinna och frasmatchning kommer att få samma matchningsbeteende som modifierad bred matchning som då kan leda till annonsvisning när sökorden har samma innebörd som dina sökord.

Detta gjordes för att förenkla sökorden och göra det lättare att nå relevanta kunder. Men detta visste du säkert redan.

Bred matchning då? Självklart finns den kvar, och hur gör man då för att lyckas på bästa sätt med just den matchningstypen? I den här artikeln finns flera tips som hjälper dig på vägen.

Lär dig att sälja produkter på TikTok

Att inte ha hört talas om appen TikTok är näst intill omöjligt då appen är den mest nedladdade sociala appen världen över.

År 2020 rankades dessutom TikTok som en av världens bästa mobilappar. Appen har en yngre målgrupp eftersom majoriteten av användare är mellan 10 och 29 år. Hur säljer man då sina produkter här? I denna artikel från Neil Patel så får du reda på hur.

Hur skriver du framgångsrika e-postmeddelanden till kunder?

Det finns beprövade ramverk som är riktigt bra och som verkligen fungerar för hur du ska formulera dig för att öka dina leads och din försäljning.

Här går The Daily Egg igenom alla steg du bör göra för att lyckas och varför det är värt att lära dig att skriva bättre e-postmeddelanden till potentiella kunder.

Facebook Ads mätvärden som du borde spåra

Facebook Ads rapportvyn kan vara lite överväldigande när du ser den för första gången, och det finns en mängd mätvärden som du kan granska och lägga till.

Det kan därför vara svårt att veta just vilka mätvärden som är viktiga och vad de har för betydelser.

Den här artikeln från Adespresso kan vara tillhands för dig som känner dig lite osäker på vilka mätvärden du bör ha med.

Så skapar du bättre videoannonser på YouTube

Varför klickar kunderna bort dina annonser på YouTube?

Svaren kan vara många men troligen så är dem inte underhållande nog eller skapar inget intresse hos kunden. Vill du veta hur du skall gå tillväga så gå in och kika på denna artikel från HubSpot så kanske du kan få lite inspiration.

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.