Fem tips på läsvärda artiklar i mars om digital marknadsföring

Varje månad sammanställer vi några av de nyheter och artiklar som har publicerats under den senaste tiden och som kan vara intressanta för dig som är digitalt ansvarig.

Trevlig läsning!

Fyra tips för att lyckas med bred matchning i Google Ads

I februari meddelade Google att modifierad bred matchning kommer att försvinna och frasmatchning kommer att få samma matchningsbeteende som modifierad bred matchning som då kan leda till annonsvisning när sökorden har samma innebörd som dina sökord.

Detta gjordes för att förenkla sökorden och göra det lättare att nå relevanta kunder. Men detta visste du säkert redan.

Bred matchning då? Självklart finns den kvar, och hur gör man då för att lyckas på bästa sätt med just den matchningstypen? I den här artikeln finns flera tips som hjälper dig på vägen.

Lär dig att sälja produkter på TikTok

Att inte ha hört talas om appen TikTok är näst intill omöjligt då appen är den mest nedladdade sociala appen världen över.

År 2020 rankades dessutom TikTok som en av världens bästa mobilappar. Appen har en yngre målgrupp eftersom majoriteten av användare är mellan 10 och 29 år. Hur säljer man då sina produkter här? I denna artikel från Neil Patel så får du reda på hur.

Hur skriver du framgångsrika e-postmeddelanden till kunder?

Det finns beprövade ramverk som är riktigt bra och som verkligen fungerar för hur du ska formulera dig för att öka dina leads och din försäljning.

Här går The Daily Egg igenom alla steg du bör göra för att lyckas och varför det är värt att lära dig att skriva bättre e-postmeddelanden till potentiella kunder.

Facebook Ads mätvärden som du borde spåra

Facebook Ads rapportvyn kan vara lite överväldigande när du ser den för första gången, och det finns en mängd mätvärden som du kan granska och lägga till.

Det kan därför vara svårt att veta just vilka mätvärden som är viktiga och vad de har för betydelser.

Den här artikeln från Adespresso kan vara tillhands för dig som känner dig lite osäker på vilka mätvärden du bör ha med.

Så skapar du bättre videoannonser på YouTube

Varför klickar kunderna bort dina annonser på YouTube?

Svaren kan vara många men troligen så är dem inte underhållande nog eller skapar inget intresse hos kunden. Vill du veta hur du skall gå tillväga så gå in och kika på denna artikel från HubSpot så kanske du kan få lite inspiration.

få nästa artikel till din inkorg

Varje vecka skickar vi artiklar, podcasts och nyheter som hjälper dig att fördjupa din kunskap och hålla dig uppdaterad kring digital marknadsföring. När du blir prenumerant godkänner du vår sekretesspolicy. Du kan välja att avprenumerera när som helst. Avsändare är Nivide AB, Hyllie Stationstorg 31, Malmö.

Om författaren

Johan Åberg
Johan Åberg
Jag är VD, konsult och utbildningsledare på Nivide. Här på bloggen ger jag tips och inspiration kring ämnen som digitala strategier, sökmarknadsföring, social selling och content marketing. Lyssna på mig i podden "Digital kommunikation med Johan Åberg".
DELA INLÄGGET
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

Liknande artiklar

Kostnadsfri e-postkurs

Lär dig mer om fem områden som du behöver arbeta med för att lyckas med företagets digitala annonsering.

E-bok: Social selling

Vi har samlat våra mest lästa artiklar kring social selling och skapat en unik samling med tips och inspiration för hur du kan hitta fler kunder med hjälp av LinkedIn.

E-bok: 100 LinkedIn-tips

100 korta och enkla tips för hur du får ut mer av världens största affärsnätverk.

E-bok: Sökmarknadsföring

Hur använder du Google på ett effektivt sätt för att exempelvis öka antalet köp, beställningar eller förfrågningar? Här har vi sammanställt våra mest populära artiklar.

Vill du ha mer tips och inspiration?

Gå med i Digital Conversion Academy så får du allt vårt kostnadsfria material som artiklar, e-böcker och våra e-kurser skickade direkt till din inkorg utan kostnad.

tjänster

För dig som vill ha hjälp att hantera företagets digitala annonsering.

kurser

För dig som vill hantera företagets annonsering och marknadsföring på egen hand.

om nivide

Läs mer om hur det är att arbeta med oss.

Så hjälper vi dig

Vi startar upp och optimerar er annonsering i Google och sociala medier, utbildar dig som vill sköta företagets annonsering på egen hand eller ger rådgivning kring hur ni kan förbättra er befintliga annonsering. 

Nyfiken?

Vill du veta mer om hur du kan förbättra företagets digitala annonsering? Här har vi samlat tips, inspiration och resurser som hjälper dig på vägen.