Så ökade vi antalet kursdeltagare för det svenska medtechbolaget Vigmed

Om uppdraget

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Målgruppen är bland annat sjuksköterskor.

Nivide har hjälpt Vigmed med sin digitala närvaro under de senaste tre åren och under början av 2023 fick vi i uppdrag att marknadsföra Vigmeds nya onlinekurs som hjälper sjuksköterskor att använda perifera IV-katetrar i sitt yrke.

Lösning

Tillsammans med Vigmed ringade vi in målgruppen genom att använda relevanta intresse-, lookalike- och retargeting-målgrupper och konfigurerade kompletta annonskampanjer hos Meta och LinkedIn.

Syftet med kampanjerna var att öka kännedomen om den nya onlinekursen, få målgruppen att bli intresserad av utbildningen samt att fylla i och skicka in ett anmälningsformulär.

Olika annonsbudskap och bilder A/B-testades för att se vad som fungerade bäst hos målgruppen. Under kampanjperioden arbetade vi löpande med analys och optimering.

Resultat

Kampanjen för onlinekursen ledde till över 1 000 kursanmälningar.

Så säger kunden

”Kampanjen för vår nya onlinekurs blev en stor succé och vi är väldigt nöjda med resultatet. Nivide har lyckats nå ut till vår målgrupp i sociala medier och genom omfattande A/B-testning hittade vi fram till ett vinnande budskap.”

– Gabriella Larsson, marknadschef Vigmed

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer