Så ökar du antalet köp och konverteringar

Lär dig mer om hur vi hjälper ditt företag att öka antalet köp och konverteringar.

Hur får man fler köp till en så låg kostnad som möjligt?

Många av de företag som vi möter uttrycker att de har en eller flera utmaningar när det kommer till att generera köp eller andra konverteringar genom sin digitala närvaro.

Man har svårt att se vilka kanaler eller insatser som bidrar med resultat i slutändan.

Man har en för hög kostnad per konvertering och en låg ROAS.

Man spenderar mycket pengar i en kanal utan att kunna se att den genererar avkastning.

Annonskonton i Google och sociala medier är inte optimalt konfigurerade.

Det saknas tillfredsställande spårning som gör att man får bristande underlag för att kunna ta beslut kring budgetar.

Man vet inte vilka förändringar man ska göra på sin webbplats för att öka konverteringsgraden.

Begränsad spårning i iOS-enheter gör att man inte ser vilket resultat som annonseringen bidrar med.

Man har begränsad kunskap kring pixlar och hur man drar full nytta av exempelvis retargeting-målgrupper.

Vad kan det få för konsekvenser?

Företag som inte regelbundet analyserar och optimerar kundens köpresa och arbetar medvetet med de olika stegen i processen riskerar att få en liten avkastning på sin marknadsinvestering. 

Genom att man exempelvis inte säkerställer att företagets annonskonto i Google Ads presterar optimalt riskerar man att betala för klick som inte leder till köp och konverteringar i slutändan. 

Genom att inte regelbundet analysera och optimera kundernas upplevelse på webbplatsen riskerar man en låg konverteringsgrad. Många företag har trafik av hög kvalitet från exempelvis Google och sociala medier men brister i arbetet med konverteringsoptimering vilket leder till höga annonskostnader i förhållande till intäkter. 

Många företag förlitar sig även på en enskild kanal istället för att kombinera kanaler och verktyg för att öka effekten. Även här riskerar man att driva trafik som inte konverterar som resulterar i en hög kostnad per konvertering och en låg avkastning på sin investering.

Skapa förutsättningar för fler köp och konverteringar

Vi på Nivide har 15-års erfarenhet av digital marknadsföring och har hjälpt företag i en mängd olika branscher att öka antalet köp till sin e-handel eller öka antalet konverteringar där man inte säljer sina produkter digitalt.

För att skapa så bra förutsättningar för att öka antalet konverteringar kan man exempelvis: 

  • Säkerställa att annonsering i Google och sociala medier är optimalt konfigurerad och att ni inte betalar för trafik som har en låg avkastning. 
  • Säkerställa korrekt spårning för att kunna ta mer välgrundade beslut kring investeringar. 
  • Säkerställa att det bedrivs ett kontinuerligt förbättringsarbete för att öka konverteringsgraden på webbplatsen.
  • Analysera data i statistikverktyg som Google Analytics för att använda sig av insikterna i den annonsering som man bedriver i sociala medier.
  • Minimera tekniskt strul genom att regelbundet kontrollera och åtgärda problem i dataflöden från exempelvis Google Merchant Center.

Boka ett kostnadsfritt samtal

Om du är intresserad av att veta mer och vill att vi bokar in ett möte för att lära känna varandra bättre så fyll i formuläret till höger. 

Det här får du när du gör en förfrågan: 

  • Kostnadsfritt samtal där vi gemensamt diskuterar ert nuläge och hur vi ser att er digitala närvaro kan utvecklas.
  • Kostnadsfri analys av eventuell befintlig annonsering i Google och sociala medier.
  • Rekommendation kring eventuell mätning och uppföljning.
  • Kostnadsfri framtagande av förslag/offert för hur vi kan hjälpa er vidare.
  • Du förbinder dig inte till någonting.
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort.

bOKA ett kostnadsfritt samtal


Din förfrågan är inte bindande. Vi använder endast informationen för att kontakta dig.

Vad tycker våra kunder?

Några av våra kunder

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.