Fem exempel på hur företag skapar värde genom sin kommunikation

Fler och fler företag inom hotell- och konferensbranschen ökar sina digitala aktiviteter i takt med att både privat- och företagskunderna spenderar mer tid i köpresan på egen hand genom att använda sociala medier och andra digitala kanaler. I det här inlägget tittar vi närmare på hur fem olika företag gör värdeskapande content för sina målgrupper.

1. Sigtunahöjden Hotel & Conference

Sigtunahöjden är ett vackert konferenshotell i Sigtuna som bjuder på tips och inspiration genom att involvera sina medarbetare i innehållsproduktionen.

”Vårt innehåll handlar om ämnen som berör vår verksamhet och alltid med målsättningen att skapa nytta för kunden. Det kan vara tips från vårt kök på mat & dryck inför en särskild högtid, tips på hur man effektiviserar möten samt checklistor man kan arbeta efter när man ska planera sin kick-off. Eftersom det är innehåll som skapar värde för kunden får vi bättre spridning och även mer trafik från Google. En annan fördel är att våra medarbetare involveras vilket stärker företagskulturen och får dem att prestera ännu bättre dagligen”, säger Hanna Gråd som är digitalt ansvarig på Sigtunahöjden.

2. The Lodge

3. Scandic Hotels

4. Nordic Choice Hotels

5.

vanliga misstag vid annonsering på facebook och instagram

Undvik de vanligaste misstagen när du annonserar på Meta.

Publicerat av:

Bild av Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg. Boka rådgivning
Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer