Fler och fler företag inom hotell- och konferensbranschen ökar sina digitala aktiviteter i takt med att både privat- och företagskunderna spenderar mer tid i köpresan på egen hand genom att använda sociala medier och andra digitala kanaler. I det här inlägget tittar vi närmare på hur fem olika företag gör värdeskapande content för sina målgrupper.
1. Sigtunahöjden Hotel & Conference
Sigtunahöjden är ett vackert konferenshotell i Sigtuna som bjuder på tips och inspiration genom att involvera sina medarbetare i innehållsproduktionen.
”Vårt innehåll handlar om ämnen som berör vår verksamhet och alltid med målsättningen att skapa nytta för kunden. Det kan vara tips från vårt kök på mat & dryck inför en särskild högtid, tips på hur man effektiviserar möten samt checklistor man kan arbeta efter när man ska planera sin kick-off. Eftersom det är innehåll som skapar värde för kunden får vi bättre spridning och även mer trafik från Google. En annan fördel är att våra medarbetare involveras vilket stärker företagskulturen och får dem att prestera ännu bättre dagligen”, säger Hanna Gråd som är digitalt ansvarig på Sigtunahöjden.