Sammandrag och bilder från seminariet kring sökmarknadsföring i Lund

Morgonen den 28 september gjorde vi en frukostföreläsning kring sökmarknadsföring på World Trade Center i Lund. Här kan du läsa ett sammandrag, se bilder och presentationsmaterial från seminariet.

94 % av B2B-kunderna gör research i digitala kanaler någon gång under köpprocessen, 56 % föredrar att göra research på egen hand istället för att prata med en säljare och nästan 80 % gör mer än hälften av sin research i digitala kanaler innan ett köp.

Det var några av sakerna som vi pratade om när vi gästade World Trade Center i Lund på morgonen den 28 september och vi betonade även vikten av att kombinera sökmarknadsföring och content marketing för att nå en kund som spenderar alltmer tid i köpprocessen på egen hand.

Den 20 oktober arrangerar vi en kurs kring sökmotoroptimering på Media Evolution City i Malmö där du kommer att lära dig att sökoptimera sidor och använda verktyg som kan underlätta arbetet att bygga länkar till din webbplats.

Bilder

Ta del av vårt presentationsmaterial här

Publicerat av:

Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg.

Ställ en fråga till johan

Din fråga skickas direkt till Johans e-postadress och visas inte för någon annan.

misstag som företag gör i linkedin campaign manager

Boka kostnadsfritt strategimöte

Vill du få nya perspektiv och inspiration kring hur företagets digitala annonsering kan utvecklas? 
Boka ett förutsättningslöst videomöte med vår VD och strateg Johan Åberg. 

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer