Vanliga misstag som annonsörer gör i Google Ads – del 1

I det här klippet visar vi två vanliga misstag som många företag gör när de annonserar i Google Ads.

I klippet visar Johan hur viktigt det är att strukturera ditt annonskonto på rätt sätt för att därigenom kunna anpassa dina annonser utifrån de exakta sökorden som kunderna använder. 

Han går även igenom hur du använder matchningstyper för att bestämma när Google får lov att visa företagets annonser.

Det här är två väldigt vanliga misstag som vi i synnerhet ser hos företag som har begränsad kunskap kring Google Ads och som har startat upp kampanjer på egen hand. 

Genom att undvika de här misstagen kommer ni att använda er budget mer effektivt och få bättre resultat av er annonsering.

Förbättra er digitala annonsering

Om du är mer intresserad av att ta reda på vilken potential som finns för att utveckla just ditt företags annonsering i Google och sociala medier så klicka dig vidare till vår checklista.

Publicerat av:

Johan Åberg

Johan Åberg

Jag är VD och strateg på Nivide och här på bloggen ger jag tips och inspiration kring digital marknadsföring. Du kan även lyssna på mig i podden Digital kommunikation med Johan Åberg.

Ställ en fråga till johan

Din fråga skickas direkt till Johans e-postadress och visas inte för någon annan.

misstag som företag gör i linkedin campaign manager

Boka kostnadsfritt strategimöte

Vill du få nya perspektiv och inspiration kring hur företagets digitala annonsering kan utvecklas? 
Boka ett förutsättningslöst videomöte med vår VD och strateg Johan Åberg. 

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer